Thursday, January 27, 2011

Suatu kisah dulu.... Tapi, kini sekarang.... HAHAHAHAHAHA..!!!!


Assalamualaikum..... Haha... (^^")P Kepada semua follower blog ni, maaflah sebab dah lama tak berikan pos baru.... Bukan apa, semuanya kerana agak banyak kerja yang perlu diuruskan sehingga menyukarkan aku untuk mengeluarkan post yang baru... Tambah pulak, internet kat kolej kediaman dah macam CHIPSMORE, kejap ada, kejap tiada..... Huh..!! Susah......

Sebenarnya tak ada apa untuk dikongsikan dalam posting kali ini... Aku sendiri pun tidak tahu apa yang aku nak tulis... Haha... tiba-tiba ada perkara nak tulis.... Semuanya sebab Marlon, dia datang duduk sebelah aku membuatkan aku teringat sebuah kisah lama.... Huh...!!!


Al-kisahnya......
*******

Semasa di matrikulasi, semester pertama, ada seorang pelajar perempuan yang bertudung terlalu singkat selalu berada dalam lingkungan penglihatan semasa dalam kuliah.... Huh...!! Memang menganggu penglihatan aku.... Maka, setiap kali kuliah, aku nak atau tak, akan ternampak dia sebab dia akan duduk depan dan biasanya aku sampai lambat ke kuliah... Nak buat macam mana, antara sebabnya termasuklah kelas sebelumnya habis lambat.... Haha.... Excuse je tu..... (kot...) 

Maka, setiap kali aku ternampak dia, maka dalam hati aku mengata-ngata perempuan tu.... "Kenapalah dia ada depan aku...?" , "Kenapalah pakaian dia macam tu...?" dan banyak lagi soalan-soalan yang aku sendiri tak ingat.... Hahaha..... Sebab banyak sangat soalan.....



Dijadikan pengajaran, pada semester kedua, kami diletakkan dalam kelas yang sama.... Huh..!!! Lagi lah, setiap kali kelas akan duduk sekali.... Maka, aku tak habis-habis dan berterusan mengata dia (dalam hati) walaupun perbuatan tu salah.... Huhu.. Sekarang dah insaf....



Tapi, itu masa kat matrikulasi.... Sekarang ni at universiti... Huh....!! Bukan nak mengata sesiapa, tapi, sekali lagi ada plak perempuan free hair... Siot lah..... Masa tahun satu dulu, aku masih duk mengata, kutuk-kutuk, maki-maki dia, tapi still dalam hati je... Haha..... Mana aku berani cakap depan-depan..... Tapi, kadang-kadang, bila teringat baik kisah kat matrik tadi, aku cepat-cepat menginsafi diri... Tapi kejap ajelah, lepas dah lama sikit, lupa, kutuk lagi.... Adui.. Aku ni manusia ja.....



Sekarang, semester kedua tahun kedua, aku digroupkan pulak dengan free hair tu.... Dahlah sepanjang semster ni kena group dengan dia.... Adui..... Pengajaran + peringatan, "jangan mengata orang..." Hahaha... Dah jadi kali kedua pulak.... Maka, setiap kali perjumpaan perlu diadakan, biasanya lepas waktu kuliah, dia memang free hair walaupun waktu kuliah dia pakai tudung...... Adui... Pengajaran ni, kalau tak nak terlibat dengan orang macam ni, jangan mengata orang.... Hahahha..... Aku tobat, lepas ni aku tak nak mengata dah.....

Apa pun, keadaan dah tak dapat diubah..... Orang kata, orang macam ni patut dielakkan... Tapi, bagi aku biarlah begini dengan harapan dan doa dia akan diberikan taufik hidayah untuk berubah suatu hari nanti.... Ini keje ALLAH... Aku, no power..... Haha... Nak aku tegur..?! Aku ni penakut bukan kepalang dalam hal ni.... Huhu... Manalah aku nak dapatkan kekuatan ye.....? Hahaa...


*****

Haha... Itu satu daripada jutaan kisah hidup aku.... Buat masa ni, aku sibuk menguruskan program-program yang diaturkan oleh MT Kelab Mekatronik.... Huh, YDP baru ni memang aktif sangat.. Biasanya aku tidur dalam pukul 10-11 malam... Tapi sekarang biasanya aku tidur 1pagi.... Huhu.... Mengantuk dalam kelas, dah jadi perkara biasa....

 Sekaran tengah layan lagu Linkin Park..... Yeah....!!!! Tapi, walaupun sibuk + penat, aku kena teruskan hidup sebab ayah aku tengah berusaha keras untuk memastikan aku dapat belajar dengan mudah.... Namun, kehidupan tak semudah yang dimahukan dan tak selancar yang dirancang.... So, usaha lebih keras ya bilal...!!!      d(^_^)b


No comments: