Monday, January 31, 2011

Kepada mereka yang tak tahan dalam masalah cinta................

di bawah ni merupakan kata-kata dari seorang rakan masa aku di matrikulasi dulu.....
mulut dia, mmg pedaslah...
tp,aku suka ayat-ayat dia....
ayat-ayat ni, ditujukan kepada mereka yang mempunyai masalah dengan boyfriend atau awek mereka, tetapi dungu..... ayat dia, utk orang yang merokok. tapi, boleh diaplikasikan terhadap perkara-perkara lain jugak....
hahaha.... kpd tuan punya ayat, jgn marah tau....
(^___^)




****************

pembuka bicara..

walaupun dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang,
tetapi ketika cinta itu tulus,meskipun mungkin kau nampak kalah,
tetapi sebenarnya kau menang sebab kamu dapat rasa bahagia..
sewaktu kau dapat mencintai seseorang lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri…

haaa itu mukadimah..straight 2 the point..kau tau rokok..aku tau rokok..semua org tau rokok..tanya atok..tanye nenek..sapa2 pon kenal rokok..kecuali la bayi..*kalau kau kata bayi x tau rokok..aku tampa kau*..100000 keburukan dtg dlm 1 je kebaikan rokok 2..itu yg kau kate kat aku dlu..punye la dulu kau ckp dgn aku..kau x kan pilih balak perokok..watehek..kau mmg cakap x serupa bikin..perempuan..ah biasa la 2..naik muak aku..last2 kau couple dgn manusia yg aku rse lahir2 je tros smoke..*maksud aku kire die nh perokok tegar la*..nnt kau kata aku melebih2 plak..


nh aku mls ckp psal perempuan nh..memilih sgt..nak yg smart la..nak yag ade jambul kat depan la..nak yg rmbut ala2 becham la..nak itu..nak ini..apedehal yg kau kesah sgt psl semua 2..nnt bukan kawen pon dgn sifat2 yg kau idam2kan 2..
kau kawen je..semua sifat 2 ke longkang..x percaya?..try la kau kawen..hahaha..dan ini pasal kau da naik berbuih nasihat balak haram kau 2 stop smoke..

come on la weyh..realistik skit boleh ke dak?..hang nh sat lgi aku kata bebabal hg mara kat aku..tpi smmgnye hg bangang..1st yg aku sungguh x boleh blah awat hg jatuh cinta monyet pertama kat die?..skrng hg yg ssh..nnt mai kat aku mengadu nasib..nasib la hg punye kwn mcm aku..

so nh la pendapat ikhlas aku..sbb aku pon penah nak suruh member aku nh stop smoking..last2 makin die kuat merokok adelah..watahek lagi skali..aku nh da encourage die jdi perokok teruk ke hape..laen yg aku nak ..laen plak jadinye..
pilantak laaaa..nak buat mcm mne...x syg nyawa...so pd firasat aku..lelaki dan rokok mmg mcm ombak dan pantai..cewaaaaah..takut ramai menangis bila tahu the truth..tpi peduli hape aku..perumpaan nye same dgn perempuan x bleh leaps dgn kegilaan shooping melampau die 2..haaa..x pyh tgk jauh2..tgk kat dri kau 2 je yg tiap minggu klu x pegi jusco x sah..dan dan ckp sabun habis a..jusco ade sale la..seluar terkoyak nak beli jahit la..walhal bukan aku x tau..kau sibuk usha mamat starbuck 2..hahahhaa..

so mmg ssh la nak pisahkan?kau dgn shooping?..mmg x la kan....tpi x bererti kau kne biasakan hidup dgn rokok 2..cume nh nasihat aku..kau x boleh paksa2 die darliingggg..time nh la kau gunakan suara lunak kau pujuk die skit2..punya la beruntung kau suara manja2 kucing..haaaa..time nh la kau guna..pujuk balak kau..nh tidak..asyik bergaduh.

.' U nh bile nak stop smoke ar?..paru2 AI nh nak semak ngan asap rokok u..'..
memang masak la kan..ape kate kau try ckp mcm nh..

'U..AI rase U mmg terlahir dgn skill main bola kalah safee ..
plus otak U mmg geliga wat math..tpi AI rase U nh boleh je kalahkan sape2 kalau u kurang isap rokok sebatang tok mlm nh'..

kau cakap smbil senyum2 simpul..bukan senyum kabing lembu..pgg kotak rokok die..sruh simpan dlm poket..kurang2 die x de la smoke dpn kau..kan selamat paru2 kau 2..

yg balak kau 2 punye bebal pon aku rase otak letak kat lutut..kate syg..kata cinta kau..tpi entahla..kau pikir sendri..aku malas..haaaah..

lastly..aku kata jgn paksa..lgi2 aktiviti die da buat dri die zaman kanak2..*mcm yg kau mengadu kan aku kan*..sure x bole punye..pelan2 laaa..implikasinye..kalau die da bosan sgt dgn kau nnt..samada die ikut je ckp kau..x pon dietinggal kan kau..hahahaha..

chill..chill..aku bru ckp kne tinggal..muka kau da benggang semacm..abes 2 kau nak suruh aku buat ape..pkul die??..macam bangang!..

Orang yang terkuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal..ingat 2..chow..~~


No comments: