Sunday, November 15, 2009

Hidayah.....

Ahamdulillah, segala pujian hanyalah bagi ALLAH yg Maha Pengasih yg telah mengaturkan urusan dari langit ke bumi... Alhamdulillah... DIA lah Tuhan yg Maha Pengasih, tidak membiarkan hamba2-NYA terus terlena dibuai mimpi2 indah yg blum lagi menjadi pasti.....DIA lah Tuhan yg memberikan hidayah dan petunjuk kpd org2 yg dkehendaki-NYA..... Bersyukurlah atas segala nikmat yg telah DIA kurniakan, yg mungkijn sekali tidak diberikan-NYA kpd org lain, Alhamdulillah.... ssungguhnya, DIA tidak memberikan segala nikmat2 itu utk kita berbangga2 dan tidak pula utk kita bermegah2 hgga lupa bahawa tubuh dan segala nikmat yg DIA berikan adalah pinjaman semata2.....


Alhamdulillah, segala puji bg ALLAH yg Maha Pemurah kerana telah melimpahkn rahmat yg begitu byk skali hgga tdk dpt dhitung oleh kita, manusia..... ssungguhnya, nikmat dan rahmat ALLAH bgtu luas ibarat setitis air yg jatuh ke lautan.....


Alhamdulillah, aku akhirnya telah ALLAH kembalikan utk terus mengingati-NYA.... Bersyukur juga aku, krn dgn rahmat kasih syg-NYA, DIA telah memberikan hidayah kpd sahabatku utk kembali mengamalkan perintah-NYA... sesungguhnya, telah lama dia hanyut dibuai gelora2 kehidupan hgga mmbuatkan dia terleka.. namun kini, dia telah kembali..... aku terharu, gmbira, mndengarkan ucapannya... bg aku, dia kini lebih baik dariku.... masa2 yg dia ada, bnyk dptkan maklumat mengenai syurga dan neraka.... ALLAHUAKBAR.... aku juga telah lama tidak mendengar perkhabaran dari neraka dan syurga.... namun, dia telah kembali mengingatkan aku ttgnya, sesuatu yg tlh lama aku rindukan.....


Alhamdulillah, ALLAH tlh berikan kpdnya hidayah shggakan aku juga terasa telah dtg hidayah-NYA pd aku.... aku bersyukur, kini dia telah berubah dan mula cuba utk mengenal  ALLAH.... malah, dia juga berani menegur rakan kami yg mendedahkan auratnya.... aku bersyukur krn akhirnya ada org yg akan membantu aku dlm menegur mereka yg seperti ini, sesuatu yg tidak mmpu aku buat.....



No comments: