Wednesday, September 2, 2009

JAUH

Ya ALLAH......
telah jauh benar hati ku ini....
benar hatiku telah jauh dari-Mu...
aku telah hanyut di lautan noda...
dikaburi kabut dosa....

Ya ALLAH.....
sesungguhnya aku telah pun
termakan bisikan syaitan dan iblis durjana....
yang senantiasa membawaku jauh dari-Mu..

Namun,
di kala aku masih menanti sinar cahaya yang agung,
hadirnya teman-teman
berseri-seri wajah mereka
disinari cahaya keimanan dan ketaqwaan
yang terus membangkitkan aku
dari mimpi-mimpi indah syaitan.....

aku bersyukur....
kerana di dunia yang hanya menunggu ini,
masih ada mereka yang aku harapkan
untuk membawaku ke arah-Mu

aku bersyukur,
kerana di dunia fana yang kian tua ini,
masih ada mereka yang bisa menasihati ku
agar sentiasa tunduk pada-Mu

menitisnya air mataku ini
bukan kerana sakitnya hati ini
untuk meninggalkan nikmatnya dunia...
tapi mengalirnya tangisanku ini
adalah kerana sakitnya hati ini
melupakan-Mu

Ya ALLAH.....
sesungguhnya aku takut akan azab
yang menantiku di barzakh
sesungguhnya tidak ada keinginan dalam diriku
untuk mengecapi nikmat duniawi
kerana ku tahu
tidak ada keinginan yang dapat menandingi
keinginan untuk kembali ke dunia
tatkala jasad telah tertanam
bersemadi roh di alam kematian.....

Ya ALLAH...
janganlah ENGKAU palingkan wajahku
dari terus menghadap-Mu
janganlah ENGKAU palingkan hatiku
dari terus mengingati-Mu
berikanlah aku kasih-Mu
kurniakanlah aku cinta-Mu
rahmatilah aku ampunilah aku...
sujudku mengharap redha-Mu

No comments: